2014/07/03

10 wskazówek żywieniowych -dieta dla biegaczy i nie tylko

10 wskazówek żywieniowych
fot. zwierciadło.pl

Dziś chciałbym przestawić wszystkim, może nie tyle dietę co sposób odżywiana się. Z tego co się zorientowałem, z "10-ciu wskazówek żywieniowych", bardzo chętnie, korzysta społeczność biegaczy. No i faktycznie, na tego rodzaju wysiłek fizyczny w zupełności taki sposób odżywiania powinien wystarczyć. Więc jeśli biegasz i jeszcze nie słyszałeś o tych poradach to dobrze trafiłeś. 

A jeśli nie biegasz, a ćwiczysz na siłowni... Pod warunkiem, że nie przygotowujesz się do żadnych zawodów sylwetkowych i nie jesteś ekstremalnie szczupły lub otyły. To ten sposób odżywiania jak najbardziej jest również dla ciebie!


Poniżej "10 wskazówek żywieniowych" troszkę różniących się od oryginalnej wersji, ponieważ musiałem go lekko zmodyfikować, w rezultacie czego kilka zasad zmieniło swoją treść, a jedna nawet zniknęła (dotyczyła Indeksu Glikemicznego, który wg. mnie jest kompletną bzdurą).

1. Należy spożywać 5-6 posiłków 

2. Należy w każdym posiłku spożywać „pełne białko" (zawierające wszystkie aminokwasy)


3. Należy w każdym posiłku spożywać węglowodany złożone (prócz posiłku po treningowego)


4. Należy dbać aby posiłek przed treningowy był bogaty w łatwo przyswajalne białko

5.Należy dbać aby posiłek po treningowy zawierał węglowodany proste i łatwo przyswajalne białko w proporcji 2:1 

6. Należy pilnować aby 25-35%spożywanych kalorii w diecie pochodziło z tłuszczy z podziałem na : 1/3 z tłuszczy nasyconych (zwierzęcych), 1/3 z tłuszczy jednonienasyconych (np. oliwa z oliwek, avocado), a 1/3 z tłuszczy wielonienasyconych (olej lniany, rybi , orzechy i nasiona itp.)

7. Należy unikać napoi innych niż: woda mineralna niegazowana, zielona herbata itp

8. Należy dbać o to by każdy posiłek za wyjątkiem posiłków około treningowych składał się z naturalnego, nie przetworzonego pożywienia, należy unikać słodzików, konserwantów, polepszaczy itp.

9. Należy spożywać większe ilości węglowodanów tylko w okolicach treningowych (przed i po treningu) , posiłki te powinny być ubogie w tłuszcz. W innych posiłkach powinna występować przewaga tłuszczy nad węglowodanami pochodzącymi z warzyw i owoców

W związku z tym, że jedna zasada ubyła. Więc na jej miejsce wstawiam nową;)
10. Zwracaj uwagę na jakość jedzenia!




Na koniec jeszcze tylko napiszę. -Odżywiajcie się zdrowo, ale nie popadajcie w paranoję!:)

0 komentarze:

Prześlij komentarz