2014/08/01

Jak wykonywać rwanie sztangi + ćwiczenia pomocnicze

rwanie sztangi

Pod względem technicznym bez wątpienia najtrudniejsze ćwiczenie  do wykonania z pośród wszystkich możliwych. A wszystko dlatego, że musimy odbyć skomplikowany ruch w bardzo krótkim czasie. Polega na uniesieniu sztangi z ziemi bezpośrednio nad głowę, bez zatrzymania tak jak to jest w podrzucie.


rwanie fazy ruchu


Z ang. Snatch, czyli rwanie jest dyscypliną olimpijską ciężkiej atletyki. Jest również podstawowym ćwiczenie w CrossFicie, dzięki czemu zdobyło duża popularność i coraz częściej wykonywanie jest na siłowniach przez zwykłe osoby. A nie jak to było dotychczas, głownie przez zawodowców.


Sposób wykonania:
Stajemy przed sztangą w lekkim rozkroku, chwytamy ją bardzo szeroko. Utrzymując wyprostowane plecy podnosimy sztangę z ziemi, utrzymując ją blisko łydek, a później ud. Cały czas ciągniemy ją wzdłuż ciała, aż do momentu, gdy gryf znajdzie się na wysokości klatki piersiowej. Gdy to nastąpi, dynamicznym ruchem staramy się wyprowadzić sztangę nad głowę, jednocześnie wykonując przysiad. Blokujemy ręce w łokciach, a następnie wstajemy ze sztangą, cały czas trzymając ją nad głową.


panie nie są gorsze


Niezależnie od stopnia wytrenowania, można, a nawet powinno się wykonywać ćwiczenia pomocnicze, dzięki którym zdołamy poprawić nasze rezultaty w większym stopniu.

Ćwiczenia pomocnicze:
  • Martwy Ciąg ze sztangą
  • Podrzut sztangi na barki
  • Wyciskanie sztangi z pozycji barków
  • Przysiady ze sztangą trzymaną z przodu
  • Przysiady ze sztangą trzymaną na karku
  • Przysiady ze sztanga trzymaną nad głową



0 komentarze:

Prześlij komentarz