2014/08/14

Przysiady ze sztangą trzymaną nad głową

Czyli przysiad rwaniowy to bardzo trudne ćwiczenie technicznie, którego wykonanie nawet z samym gryfem wymaga odrobiny treningu. Jest to główne i  najważniejsze ćwiczenie pomocnicze, rwania sztangi. Nie opanowując tego przysiadu, nie wykonamy rwania.

przysiady ze sztangą trzymaną nad głową

Sprawdź jak wykonać rwanie sztangi




Z ang. Overhead squat (OHS) to ćwiczenie wykonywane przez ciężarowców i osoby trenujące CF, bardzo rzadko używane w treningach kulturystycznych. 

Sposób wykonania: 
Gryf trzymamy bardzo szeroko. Głowa lekko wysunięta do przodu. Zaś sztanga już uniesiona nad głową, powinna być odchylona w tył, tak aby nie znajdowała się nad głową, tylko za nią. Barki i łokcie zablokowane. Prostownik, najszerszy i czworoboczny grzbietu, mięśnie podłopatkowe, obłe i całe barki powinny być bardzo mocno spięte przez cały czas wykonywania ćwiczenia. Robiąc przysiad schodzimy nisko. Kolana uginamy przełamując linie 90 stopni. Stopy płasko na ziemi.


Osoby nie mające nigdy do czynienia z tym ćwiczeniem, powinny zacząć od jednego treningu (10 serii po 10 powt.) używając np. długiego kija, aby bez większego obciążenia przyzwyczaić się do ruchu. Później już na treningu właściwym zaczynając od samej sztangi stosować progresje ciężaru, oczywiście w miarę możliwości. Siła przyjdzie z czasem, ponieważ trening czyni mistrza.

przysiady



2 komentarze:

  1. I nie wygląda na łatwe ćwiczenie.
    Pozdrawiam
    http://tendies.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko jest do wytrenowania;) pozdr

    OdpowiedzUsuń