2014/09/28

Dziennik treningowy - Tydzień 15, warto zapisywać swój wysiłek.

motywacja

Dlaczego warto zapisywać swój wysiłek, dlaczego warto prowadzić dzienniki treningowy? Odpowiedzi wydają się proste, lecz chyba nie dla wszystkich, bo mało kto tego używa. A to duży błąd, bo korzyści jest wiele.


Dlaczego warto zapisywać swoje cele treningowe te mniejsze i większe?
Cele treningowe nie różnią się niczym od naszych celów życiowych. Kiedyś czytałem jakąś książkę, w której opisane były badania przeprowadzone na absolwentach Oxfordu. Pytano się ich, o cele życiowe. Każdy widział dobrze co chce w życiu osiągnąć, ale tylko niewielki procent tych ludzi miał to zapisane na kartce. Jak się później okazało, wszystkie osoby, które zapisały swoje plany, osiągnęły w życiu dużo więcej, niż pozostali... Wracając do naszych treningów, wniosek płynie z tego taki, że powinniśmy nadać kierunek naszym ambicją. Bo cele niespisane, nie istnieją! 


Dlaczego warto zapisywać nasze treningi, wykonane ćwiczenia, serie, powtórzenia i przerzucone kilogramy? 
Ja w swoim obecnym planie treningowym w ciągu tygodnia mam do wykonania 36 ćwiczeń, 106 serii, w których praktycznie każda ma przewidzianą, inna liczbę powtórzeń. I jak by tego było mało, z ciężarem jest tak samo. Więc spamiętanie tego wszystkiego i kontrolowanie, aby trening z każdym tygodnie był intensywniejszy, aby z każdym dniem pobudzał nasze mięśnie w większym stopniu, albo w całkowicie innym kierunku, jest po prostu trudne. Zapominamy z jakim ciężarem robiliśmy w zeszłym tygodniu np, martwy ciąg, nie pamiętamy czy mieliśmy jeszcze zapas siły. W efekcie czego możemy wykonać trening nieadekwatny do naszej formy, tym samym cofniemy się w tym zamiast iść do przodu.


Obecnie od czterech tygodni ćwiczę TYM planem treningowy, którego celem jest ciągła progresja ciężaru. Za dwa tygodnie, kiedy to mija założony czas realizacji, przedstawię, jak wzrosłą mi siła na każdym ćwiczeniu w tak krótkim czasie. Już dzisiaj mogę powiedzieć, że PROGRES JEST! ;p A już  za tydzień, nowe cele i nowy plan  na kolejne tygodnie.



W związku z tym, że tydzień temu nie było żadnego wpisu w dziale Activ Lifestyle, dlatego dziś większa dawka zdjęć z Instagram'a. 


przysiady ze sztangą trzymaną nad głową

uderzenia młotem w opone

podwójne skoki na skakance

martwy ciąg na jednej nodze

trening

forma



"Najważniejsze co masz, to czas!"


0 komentarze:

Prześlij komentarz