2014/09/20

Pompki na poręczach. Opis i sposób wykonania.


Pompki na poręczach to najlepsze ćwiczenie na klatkę piersiową z użyciem wagi swojego ciała. Poprzez umiejętne regulowanie pochylenia tułowia, możemy w mniejszym lub większym stopniu zaangażować do pracy tricepsy. 


Dodatkowo pompki na poręczach z ang. Dips, to ćwiczenie bardzo fajnie rozciągające klatkę piersiową, w związku z czym są dobrym ćwiczeniem korygującym m.in. wadę postawy -plecy okrągłe. Główne mięśnie pracujące podczas wykonywania ćwiczenia to klatka piersiowa, triceps i przedni akton mięśnia naramiennego.


Sposób wykonania:
Zaczynam od wyprostowanych ramion opartych o poręcze. Nogi lekko ugięte, nie dotykają ziemi. Im tułów bardziej pochylony, tym większą prace przejmuję od tricepsów klatka piersiowa. Wykonując powtórzenie uginamy ramiona w łokciu opuszczając się nisko, aż poręcze znajdą się na wysokości klatki. Tą fazę ruchu wykonujemy powoli, po czym dość energicznym ruchem prostujemy ręce wracając do pozycji wyjściowej. 


Ćwiczenie dość wymagające siłowo, raczej nie polecane osobom początkującym. Poniżej wersja z kółkami gimnastycznymi, która zmusza ćwiczącego, aby dodatkowo skupił uwagę na utrzymaniu równowagi.

pompki z kółkami gimnastycznymi
                   fot. bodybuilding.com







0 komentarze:

Prześlij komentarz