2014/09/25

Trening z młotem. Zbuduj siłę i wytrzymałość.

uderzenia młotem w oponę


Uderzenia młotem w oponę, czyli trening z młotem. Świetne ćwiczenie na zwiększenie swojej siły funkcjonalnej, wytrzymałości i przy okazji, dobrze dające w kość. Z powodzeniem można stosować to ćwiczenie w treningu metabolicznym, Tabata -co bardzo polecam. 

Uderzenia młotem w oponę z ang. Sledgehammer workout, to ćwiczenie angażujące praktycznie wszystkie partie mięśniowe. Każda część naszego ciała musi coś z siebie dać, co jest na pewno duża zaletą właśnie takiego treningu z młotem. Na instagramie dostałem dzisiaj pytanie, jakie mięśnie pracują najbardziej podczas wykonywania takiego ruchu. A więc już mówię... 

Najbardziej pracują mięśnie naramienne, czworoboczny, mięśnie okołołopatkowe (podłopatkowe, grzebieniowe, obyłe mniejsze i większe), Mocno angażuję się również najszerszy grzbietu i na pewno też mięśnie ramion.




Sposób wykonania:
Stajemy w lekkim rozkroku, szerzej niż barki. Stopy   w równej linii, kolana minimalnie ugięte. Plecy proste, łopatki odciągnięte ku sobie. Młot chwytamy jedną ręką (np. prawą) na samym końcu trzpienia, zaś drugą (lewą) w połowie. Trzymając go w ten sposób, unosimy całość wysoko nad głowę. Im wyżej młot wędruje w górę, tym bardziej lewa ręka zaczyna się przysuwać do prawej. Gdy nasze dłonie znajdą się na wysokości głowy, zdecydowanym ruchem kierujemy młot w dół, celem uderzenia nim w oponę. Od początkowej, aż do końcowej fazy ruchu wszystkie mięśnie powinny być ciągle spięte. 















0 komentarze:

Prześlij komentarz