2014/10/19

Ćwiczenia na każdą partię mięśniową z zastosowaniem gumy (taśmy). /cz.1

trening z gumami
                             fot. fitbay.pl

Guma do ćwiczeń, jakże proste narzędzie, ułatwiające i wspomagające trening w warunkach domowych. Dzięki tym taśmą znacznie zwiększa się ilość ćwiczeń jakie możemy wykonać, nie posiadając w domu żadnego sprzętu typu hantle, drążki itd. 



Producenci takich gum, zazwyczaj sprzedają je w trzech rodzajach, które oprócz kolorów różnią się grubością. Co za tym idzie, mamy do wyboru różne poziomy rozciągliwości tych, że taśm. Dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie, począwszy od pań zaczynających przygodę z treningiem siłowym, po panów, którzy na swoich treningach używają już całkiem dużych ciężarów (choć w przypadku tych drugi gumy to raczej uzupełnienie treningu).


Dziś chciałbym przedstawić po jednym ćwiczeniu na każdą partię mięśniową, Dodatkowo ćwiczenia te ułożone są w kolejności typowej dla trening FBW, z podanymi liczbami serii. Efektem czego, jest to też gotowy plan treningowy


Nogi
-Przysiady /3 serie
przysiady z gumą


Plecy
-Wiosłowanie w opadzie tułowia /3 serie
wiosłowanie w opadzie tułowia z gumą


Klatka
-Rozpiętki /3 serie
Rozpiętki z gumą


Barki
-Unoszenie ramion w bok, jednorącz /3 serie
Unoszenie ramion w bok z gumą


Triceps
-Prostowanie ramienia w opadzie tułowia /2 serie
prostowanie ramienia w opadzie tułowia z gumą


Biceps 
-Uginanie ramion chwytem młotkowy /2 serie
Uginanie ramion chwytem młotkowym z gumą


Brzuch
-Przyciągnie nóg do klatki piersiowej /4 serie
Przyciąganie nóg do klatki piersiowej z gumą




0 komentarze:

Prześlij komentarz