2014/10/13

Pierwszy Workout Of the Day zaliczony!

WOD

Różne ćwiczenia CrossFit'owe poznaję już od jakiegoś czasu. Powoli uczę się ich techniki i na bieżąco wprowadzam do moich treningów kulturystycznych, nowe rodzaje ruchów. A dziś przyszedł czas na pierwszy w życiu WOD (Workout of the day)!

 


W zeszłym tygodniu zakończyłem mój sześciotygodniowy plan treningowy, który okazał się wielkim sukcesem. Przez to, że zakończył się na dość dużych obciążeniach postanowiłem dać swojemu ciału tydzień odpoczynku, do rozpoczęcia kolejnego cyklu treningowego, który również lekki nie będzie. 


Mówiąc o odpoczynku tak naprawdę trochę skłamałem. Rozumiem, trzy dni nic nierobienia, ale tydzień to już przesada. Dlatego postanowiłem wykorzystać ten czas na poznawaniu, uczeniu się i doskonaleniu nowych rzeczy. I właśnie taką nową rzeczą jest dla mojego ciała WOD. I choć wiedzy teoretycznej w tej tematyce mam dość sporo to jednak praktyka dopiero się rozwija. 

Ale do rzeczy, mój dzisiejszy WOD:


AFAP
-Push Press 20-2
-Pull Up 10-1

Objaśnienie: Trening polega na zrobieniu założonej z góry liczby powtórzeń w dwóch ćwiczeniach, które robimy na zmianę. Zaczynamy od 20 pompek i następnie wykonujemy 10 podciągnięć na drążku. Kolejną serie w przypadku pompek zmniejszamy o 2 powtórzenia (czyli 18), a podciągnięć o 1 powtórzenie (czyli 9). I tak co każda serie aż dojedziemy do zera. Czas na wykonanie całego WOD'u jest nieograniczony, choć oczywiście cel jest jeden, -zrobić to jak najszybciej.

Mój PR na powyższy trening to 6' 10"

Jeśli, w ostatnim czasie wykonywałeś taki trening, albo masz zamiar wykonać, koniecznie podziel się ze mną swoim wynikiem, czy to w komentarzu, na Instagramie bądź w emiailu. Chętnie poznam wasze rekordy, bo aktualnie nawet nie wiem czy mój czas jest chociaż "przyzwoity";)


Po odsapnięciu dalsza cześć treningu przebiegła dość spokojnie. Były przysiady ze sztangą trzymaną z przodu (Front Squat). Byłą nauka double unders, czyli podwójnych obrotów skakanki podczas jednego skoku i w przerwach jeszcze przysiad ze sztanga z przodu + wyciśniecie sztangi nad głowę (Thruster).


Poniżej jeszcze kilka zdjęć z Instagram w tematyce CF, oczywiście zapraszam do obserwowania;)

Muscle Up
muscle up


Box Jumps
wskok na skrzynie


Overhead Squat
przysiad ze sztangą nad głową



LIVE WITH FIRE



0 komentarze:

Prześlij komentarz