2014/11/04

Podciąganie tułowia w podporze z TRX. Opis i sposób wykonania.

                    fot.t-nation.com

Podciąganie tułowia w podporze z taśma TRX, to świetne ćwiczenie urozmaicające trening pleców poprzez zaatakowanie ich pod innym kątem niż to bywa na co dzień.



Głównym założeniem działu Atlas Ćwiczeń, było i jest dodawanie wpisów z przeróżnymi ćwiczeniami. Począwszy od zwykłych siłowych, bazujących na tradycyjnym sprzęcie, po ćwiczenia CrossFit'owe, funkcjonalne, domowe bez sprzętu i wszystkie inne. W związku z tym, że założeń trzeba się trzymać, aby było profesjonalnie, ale żeby nie było nudno. Dlatego dziś ćwiczenie z taśmą TRX, o której za dużo na blogu nie wspominałem. 


Podciąganie tułowia w podporze z TRX z ang. Low row TRX, to ćwiczenie dla każdego, bez względu na poziom wytrenowania, ponieważ, siłę jaką będziemy potrzebować do wykonania ruch dobieramy sami ustawiając się pod odpowiednim kątem do podłoża. Wiadomo, im ta pozycja bardziej równoległa do ziemi tym zwiększa się poziom trudności. Główne mięśnie pracujące podczas wykonywania ćwiczenia to najszerszy grzbietu, mięśnie okołołopatkowe, bicepsy i mięśnie przedramion.


Sposób wykonania:

Zaczynamy od wyregulowania długości taśm. Odpowiednia odległość rączek od ziemi dla tego ćwiczenia odpowiada długości naszych ramion + ok .10-15 cm. Tak, aby po swobodnym powieszeniu się równolegle do ziemi nasz tułów nie dotykał podłoża (zdj. poniżej).


Jeśli taśmy zastały już wyregulowane, możemy zacząć trening. Chwytamy rączki i cofamy się o krok. Na wyprostowanych łokciach powoli naciągamy taśmy odchylając się w tył. Gdy już "wisimy" na TRX, powoli robimy małe kroczki w przód opuszczając się coraz niżej. Do momentu, w którym kąt pochyleni naszego ciała do ziemi będzie na tyle mały, że będziemy w stanie zrobić maksymalnie 10-15 powtórzeń. Ruch jaki będziemy wykonywać polega na przyciąganiu tułowia, a dokładnie klatki piersiowej do TRX'a. Nadgarstki w początkowej fazie ustawione są w pozycji młotkowej (zdj. powyżej), natomiast w trakcie wykonywania powtórzenia powoli obracamy je do wewnątrz (w stronę kciuków) wykonując tzw. supinacje nadgarstków. Ma to za zadanie wprawić w ruch większą liczbę mięśni. Łokcie cały czas prowadzimy blisko ciała. Nogi pozostają proste. Wyjątkiem jest moment kiedy przyjmiemy pozycję równoległą do podłoża. Ugięte nogi pozwalają całą powierzchnią stóp dotykać ziemi, co wypłynie bezpośrednio na naszą równowagę. 



0 komentarze:

Prześlij komentarz