2014/11/21

Wyciskanie francuskie leżąc ze sztangą. Opis i sposób wykonania.

wyciskanie francuskie leżąc ze sztangą.
                         fot. Lee Priest

Wyciskanie francuskie leżąc ze sztangą, osobiście jedno z moich ulubionych ćwiczeń na tricepsy. M. in. dzięki temu, że angażuje do pracy wszystkie ich głowy. 

Wyciskanie francuskie leżąc ze sztangą, z ang. Lying Barbell Extensions. Ćwiczenie izolowane, podczas jego wykonywania pracuje tylko triceps, ale za to wszystkie jego aktony, czyli głowa boczna, długa i przyśrodkowa. Ćwiczenie można wykonać ze sztangą prostą i łamaną. Sztanga łamana pozwala utrzymać bardziej neutralny chwyty, a co za tym idzie, pozwala odciążyć nadgarstki. 


Sposób wykonania:

Zaczynamy od położenia się na ławce płaskiej. Stopy dotykają ziemi stabilizując całą pozycje. Druga opcja ze stopami opartymi na ławce (jak na zdjęciu powyżej), lub ze stopami w powietrzu, pozwala utrzymać prosty kręgosłup w dolnym jego odcinku. Lecz tej pozycji nie polecam osobom początkującym.
Następnie unosimy sztangę nad głowę prostując ramiona. Rozstawa dłoni około 20 cm. Lekko odchylamy ramiona w tył tak, aby gryf znalazł się na wysokości naszego czoła i w tym momencie blokujemy barki.
Wykonując powtórzenie, pracuje tylko staw łokciowy. uginamy ramiona zbliżając sztangę do czoła, a następnie prostujemy robiąc pierwsze powtórzenie.


Zapraszam do subskrypcji na YT


0 komentarze:

Prześlij komentarz