2014/12/18

Dziś coś dla pań -"dzień dobry". Opis i sposób wykonania.

dzień dobry

Skłony ze sztangą na karku czyli "dzień dobry". Ćwiczenie stare jak świat, polecane oczywiście nie tylko paniom, choć im powinno się spodobać bardziej ze względu na mięśnie zaangażowane podczas jego wykonywania. 



Chodzę regularnie na siłownie już od dziesięciu lat, a może z raz widziałem jak ktoś wykonuje to ćwiczenie. Dlaczego jest ono tak mało popularne? Ciężko powiedzieć, ale myślę, że panowie unikają go ze względu na partie mięśniowe jakie w nim ćwiczymy. Z góry przypisują to ćwiczenie kobietom tak jak np. martwy ciąg na prostych nogach. A panie, cóż... strach przed ciężarami to nadal coś powszechnego. Ćwiczenie nie jest lekkie i na pewno też na takie nie wygląda.

Mimo wszystko, warto je stosować. "Dzień dobry" z ang. Good Mornings exercise, to ćwiczenie bardzo mocno angażujące do pracy całą grupę tylnej części ud (mięśnie dwugłowe ud, m. półbłoniasty, połścięgnisty), która jest fajnie rozciągana i mięśnie pośladkowe, te z kolei wraz z prostownikami grzbietu, przy wyproście przejmują największe obciążenie. 


Sposób wykonania:

dzień dobry

Zaczynam od położenia sobie sztangi na karku. Dokładnie na kapturach, trochę niżej niż ma to miejsce przy przysiadach. Ręce szeroko trzymają gryf. Nogi zaś lekko rozstawione. Jeśli chodzi o kolana, to staramy się aby były jak najbardziej wyprostowane. Oczywiście podczas pochylania się będą one się uginały w zależności od stopnia rozciągnięcia dwugłowych, u każdego inaczej. Ale mimo wszystko staramy się utrzymać  nogi jak najbardziej proste.

Gdy nasza pozycja jest już odpowiednia, zaczynamy się pochylać. Cały ruch odbywa się w stawie biodrowym. Im niżej schodzimy tym bardziej odchylmy głowę w tył. Maksymalny punkt pochylenia to tułów równoległy do podłoża. Na koniec spokojnym ruchem prostujemy sylwetkę, cały czas pamiętając o utrzymywaniu prostych pleców.

Ważne, aby cały czas kontrolować ruch, unikając niepotrzebnych szarpnięć. I tak samo ciężar, nie powinien być zbyt duży, aby móc utrzymać poprawną technikę. 


0 komentarze:

Prześlij komentarz