2015/01/11

Pompki z TRX. Wiele możliwości.

Pompki z TRX
                     fot.muscleandfitness.com

Pompki z TRX'em mają za zadanie wzmocnić naszą klatkę piersiową, ale nie jest to główny powód, dla którego warto robić to ćwiczenie. Jakie korzyści niesie za sobą taka forma pompek i jak duże możliwości przełamania monotonni daje nam TRX, o tym poniżej.



Zacznę od korzyści jakie dają nam to ćwiczenie. A więc pompki z TRX'em, z ang. TRX Push Ups to ćwiczenie budujące, wzmacniające i rozciągające klatkę piersiową, ale także wzmacniające ogólną równowagę. W zależności jak wersje ćwiczenia wybierzemy, w mniejszym lub większym stopniu zaangażujemy do pracy mięśnie głębokie, odpowiadające za stabilizacje tułowia. Sporą część obciążenia biorą na siebie również mięśnie trójgłowe ramienia, czyli tricepsy. 



Ćwiczenie możemy wykonać w dwóch podstawowych wersjach, z czego każdą możemy jeszcze pod siebie zmodyfikować.

Wersja 1
Trzymając uchwyty TRX'a w dłoniach, jak na zdjęciu powyżej. Modyfikacje jakie możemy dokonać, aby jeszcze bardziej utrudnić sobie zadanie to np.  Podłożenie pod stopy bosu, piłki lekarskiej, nie dużej piłki gimnastycznej lub po prostu ułożenie nóg na stabilnym podwyższeniu.


Wersja 2
Ze stopami opartymi na TRX. W tej wersji ręce jak przy tradycyjnej pompce opierają się o podłoże. Tak samo jak wcześniej, możemy dokonać modyfikacji. Np. opierając ręce o bosu, bądź o dwie lub jedną piłkę lekarską.  

Pompki z TRX. Wiele możliwości.

Jeśli mamy do dyspozycji dwa TRX'y podwieszone blisko siebie, możemy również połączyć obie wersje, chyba już maksymalnie podnosząc sobie poziom trudności. 


Jak widać możliwości jest bardzo dużo. Wcielając je w życie, wasz trening klatki piersiowej już nigdy nie będzie nudny.\

0 komentarze:

Prześlij komentarz