2015/01/31

Łydki, łydki, łydki

                      fot. vitalia.pl

Jakie ćwiczenia dobierać, jak ćwiczyć i kiedy ćwiczyć, czyli dziś wszystko o mięśniach łydek.



Łydki to dość oporna partia mięśniowa, przynajmniej tak mogłoby się wydawać. Czy naprawdę tak jest? Nie koniecznie, prawdopodobnie po prostu poświęcamy jej za mało czasu i uwagi. Standardowo łydki trenujemy raz w tygodniu, jednym ćwiczeniem w trzech, może czterech seriach, z ilością powtórzeń nieprzekraczającą trzydziestu ruchów. Dla osób, które nie dbają a ponadprzeciętną rozbudowę tej części ciała to w zupełności wystarczy. Natomiast jeśli chcemy łydki rozbudować, tak aby miały konkretny zarys i to najlepiej w jak najkrótszym czasie to taki trening może nie wystarczyć.


Kiedy? Ile po ile?
Aby rozbudować łydki w trochę większym stopniu niż normalnie. Musimy zacząć więcej i bardziej je trenować. Co to znaczy więcej i bardziej.

Więcej, czyli trening dwa do nawet trzech razy w tygodniu na końcu treningu. Jedno ćwiczenie wystarczy, ale w pięciu, sześciu seriach. Liczba powtórzeń, cóż polecam zrobić trzydzieści, a po tych trzydziestu już bez liczenia zrobić tyle powtórzeń, aby nie być w stanie zrobić już ani jednego więcej. Czyli w jednym słowie robimy maksymalną liczbę powtórzeń. 


Jakie ćwiczenia?
Tutaj dużego wyboru nie ma. Albo ćwiczymy łydki siedząc na specjalnej maszynie, a jeśli nie mamy do niej dostępu, ćwiczymy łydki w standardowy sposób czyli stojąc. 


spięcia łydek stojąc

Najlepszą opcją rozmieszczenia ciężaru w Spięciach łydek stojąc z ang. Standing Barbell Calf Raise, jest położenie sobie sztangi na karku tak jak przy przysiadach. Na ziemi kładziemy talerz (obciążenie) bądź np jakąś deskę, na której stajemy mniej więcej połową stopy. Cały ruch jak wykonujemy to wspięcia na palce z maksymalnym dopięciem mięśnia brzuchatego łydki. Schodząc w dół, pięta może dotknąć ziemi, ale niech ten czas będzie jak najkrótszy.

2 komentarze:

  1. Jakoś o łydkach zawsze zapominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łydki trenowane zawsze na koniec treningu mają to do siebie, że lubimy je sobie już "darować", bo jesteśmy np. już bardzo zmęczenie albo się spieszymy.. ;( he he

      Usuń