2015/02/20

5 sposobów na naturalne podkręcenie metabolizmu

metabolizm

Chciałbyś przyśpieszyć swój metabolizm? Wdroż w życie pięć poniższych zasad, a na pewno zobaczysz efekty.


Z wiekiem metabolizm zwalnia, aby go przyspieszyć trzeba ciągle poddawać go stymulacji, najlepiej w naturalny sposób. Bo naturalnie, znaczy zdrowo.

1. Jedz często i regularnie 
Najlepiej te 5-6 posiłków dziennie, co mniej więcej trzy godziny, choć to zależne jest od tego jak wcześnie wstajesz i jak późno chodzisz spać. Tym sposobem utrzymasz równy poziom stężenia glukozy we krwi co na pewno zapobiegnie otłuszczaniu się organizmu. 


2. Pij dużo wody.
Najlepiej około 3-4 litrów dziennie. Nasz organizm w 70% składa się z wody więc nawet na logiczne myślenie, większa cześć komórek w naszym ciele bez wody przestanie funkcjonować. Wg. badań amerykańskiego czasopisma JCEM zwiększona ilość spożywanej wody przyśpiesza metabolizm nawet o 30%.


3. Nie przejadaj się.
Jest coś takiego jak zapotrzebowanie kaloryczne i zapotrzebowanie na makroskładnik. Każdy wie, że żeby schudnąć albo przytyć, musimy zmniejszyć lub zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii. Ale rzeczą oczywistą jest, że np. ciągłe zwiększanie kalorii nie spowoduje ciągłego wzrostu wagi. Ponieważ nasz organizm jest w stanie przyswoić tylko X liczbę ww, białek i tłuszczy. Jeśli będziemy się przejadać to nadmiar jedzenia zostanie wydalony lub co gorsza organizm zacznie przechowywać go jako rezerwy tłuszczu "na później"


4. Korzystaj z interwałów.
Wykonując interwały przyśpieszasz metabolizm na samym treningu, ale także na okres nawet trzech godzin po. Więc jeśli chcesz podkręcić przemianę materii i jednocześnie lubisz np. biegać czy pływać. To zacznij wprowadzać do swojego treningu właśnie interwały, które ci w tym pomogą. 


5. Stosuj trening siłowy.
Podnosząc ciężary budujemy mięśnie, im więcej mięśni tym organizm potrzebuje więcej energii do codziennego funkcjonowania. Trening siłowy ma to do siebie, że jest lepszy od wszystkich powyższych punktów, ponieważ podnosi poziom metabolizmu spoczynkowego. Czyli daje efekt długotrwały.

3 komentarze:

  1. Bardzo ważne zasady mam problem jeszcze z wypijaniem tyle litrów wody 1,5 litra daje rade ledwo w ciągu dnia, nie liczę herbaty a to są przeważnie 4 kubki dziennie.

    OdpowiedzUsuń
  2. do wszystkich zasad się stosuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Picie dużej ilości wody to też mój problem.. ale akurat na metabolizm nie mogę narzekać, więc póki co nie przywiązuję do tego zbytnio uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń