2015/02/22

Przedramiona jak Papaj, dwa podstawowe ćwiczenia.

Przedramiona jak Papaj

Przedramiona jak Papaj? Nic prostszego, wystarczy zacząć stosować dwa najpopularniejsze ćwiczenia na tą partię mięśniową. Prostowanie nadgarstków ze sztangą trzymaną nachwytem i zginanie nadgarstków ze sztangą trzymaną podchwytem.



Prostowanie nadgarstków nachwytem i zginanie podchwytem z ang. Palms-Down Wrist Curl Over A Bench i Palms-Up Wrist Curl Over A Bench. Najpowszechniejsze ćwiczenia na przedramiona, razem angażują do pracy całą game mięśni prostowników i zginaczy odpowiadających za ruch w nadgarstkach i palcach. 


Samo wykonanie ćwiczeń jest banalnie proste, dlatego też nie będę się głębiej w tej kwestii rozpisywał. Zacznę od:

-Prostowanie nadgarstków ze sztangą trzymaną nachwytem
A więc opieramy przedramiona na ławce, tak aby tylko nadgarstki wystawały poza jej krawędź. Chwytamy sztangę nachwytem, dłonie na szerokości barków. Przedramiona równoległe do siebie. Cały ruch odbywa się tylko w nadgarstku, opuszczamy piąstki w dół, po czym staramy się je podnieść jak najwyżej.

                  fot. bodybuilding.com


-Zginanie nadgarstków ze sztangą trzymaną podchwytem
Ćwiczenie podobne do poprzedniego. Różnica jest taka, że sztangę trzymamy podchwytem. A ruch jaki wykonujemy zaczynamy od opuszczenia piąstek ku dołowi po czym maksymalnie zginamy nadgarstki w górę. 

                  fot. bodybuilding.com


Ćwiczenia można oczywiście wykonywać również z hantlami. A zamiast ławki, jako podpory można użyć np. własnych ud.

0 komentarze:

Prześlij komentarz