2015/03/23

Przenoszenie hantla w leżeniu. Opis i sposób wykonania.

Przenoszenie hantla w leżeniu

Przenoszenie hantla w leżeniu, czyli trening klatki piersiowej i pleców, a dokładnie mięśnia najszerszego grzbietu jednocześnie. Ćwiczenie coraz częściej zapominane, choć takim nie powinno być, a dlaczego?

Zacznę od tego, że większość ćwiczeń na klatkę piersiową to ten sam ruch, zmienia się tylko sprzęt jakiego używamy lub sam kąt nachylenia. Natomiast przenoszenie hantla w leżeniu, z ang. Dumbbell Pullover to ruch w całkowicie innej płaszczyźnie, co za tym idzie, duże urozmaicenie treningu. Dlatego m.in. nie powinno zabraknąć tego ćwiczenia w każdym treningu klatki piersiowej. 

Przy przenoszeniu hantla pracuje również mięsień najszerszy grzbietu, jest on rozciągany co jest dużym plusem szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że ostatnią partią mięśniową jaką ćwiczyliśmy przed klatka piersiową są zazwyczaj plecy. Kolejne mięśnie pracujące w ćwiczeniu to triceps, m. zębate i obłe. 


Sposób wykonania:

Zaczynamy od położenia się w poprzek ławki tak, aby opierała się na niej górna część pleców i szyja. Unosimy nad głowę hantla trzymając go w obu rękach. Lekko uginamy łokcie, które w dalszej części ćwiczenia powinny pozostać sztywne. Cały ruch odbywać będzie się w stawie barkowym. 

Następnie przenosimy hantla za głowę, mniej więcej do momentu aż ramiona  znajdą się w jednej linii z tułowiem. W związku z tym, że łokcie są lekko ugięte to dłonie powinny znaleźć się lekko poniżej poziomu głowy. 

Powrót następuje do czasu aż ramiona znajdą się w linii prostopadłej do podłoża, a nawet ta końcowa faza ruchu może nastąpić nieco wcześniej. Będziemy mieli wtedy pewność, że utrzymamy ciągłe napięcie mięśniowe. 

6 komentarzy:

  1. Właśnie dzisiaj dyskutowałam o tym ćwiczeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę wszyscy stosują, więc workouty pierwsza klasa;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie stosowałam tego ćwiczenia.
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń