2015/03/12

Uginanie ramion z hantlami w chwycie młotkowym


Ćwiczenie to jest jednym z tych uginani ramion, którego nie powinno zabraknąć w żadnym planie treningowym. Dlaczego? O tym kilka słów poniżej. 



Uginanie ramion z hantlami w chwycie młotkowym, z ang. Dumbbell Hammer Curl to wyjątkowe ćwiczenie ponieważ  oprócz samego bicepsa do pracy angażuje jeszcze mięsień ramienny o istnieniu, którego sporo ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy. Oczywiście mięsień ten pracuje również przy innych uginaniach ramion, ale właśnie przy chwycie młotkowym ta praca jest największa. 

Podsumowując, zaangażowane do pracy mięśnie w tym ćwiczeniu to biceps, czyli dwugłowy ramienia, ramienny i również mięsień ramienno-promieniowy, więc też część przedramienia.  

uginanie ramion z hantlami chwytem młotkowym


Sposób wykonania:
Nie ma tutaj dużej filozofii. Ponieważ jedyny ruch jaki wykonujemy to uginanie ramienia, oczywiście w chwycie młotkowym (neutralnym). Warto jednak co nieco sobie powiedzieć o pozycjach w jakich może być wykonywane to ćwiczenie. Możliwości jest sporo, bo może być to uginanie stojąc, siedząc, na modlitewniku, siedząc na ławce skośnej, albo leżąc na brzuchu na ławce skośnej. Dwie ostatnie to pozycje polecane osobom borykającym się z bólami pleców. Natomiast pierwsza, czyli uginanie ramion z hantlami stojąc to wersja, którą będę odradzał, ponieważ sprzyja ona bujaniu ciała, co sprawi, że wykonamy kilka powtórzeń więcej, ale to niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem. 

2 komentarze:

  1. Fajnie, że o tym piszesz, ponieważ od niedawna zaczęłam treningi z obciążeniem i każda wskazówka jest dla mnie bardzo cenna :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki;) Fajnie, że mogłem pomóc;) W dziale Atlas ćw. chcę docierać do jak największej liczby osób, dlatego staram się pisać o ćw. zaawansowanych, nietypowych, ciekawych i również o tych podstawowych;)

    OdpowiedzUsuń