2015/04/27

Pompki z przyciąganiem hantli, czyli pompki żołnierskie.

Pompki z przyciąganiem hantli, czyli pompki żołnierskie.
           fot. bodyroutiers.blogspot.com

Pompki z przyciąganiem hantli, ja je nazywam żołnierskim, to ćwiczenie, które z powodzeniem można wykonywać na siłowni, w domu czy na świeżym powietrzu, wystarczy mieć do dyspozycji dwa hantle.  


Pompki z przyciąganiem hantli z ang. Dumbbell Push Ups, to ćwiczenie pod względem technicznym dość proste, ponieważ bazuje na zwykłych pompkach znanych wszystkim chyba bardzo dobrze. Ale to co sprawia, że jest to ćwiczenie wyjątkowe tyczy się mięśni, jakie pracują podczas wykonywania tego ćwiczenia. Zaangażowanie mięśnie to oczywiście klatka piersiowa, dość mocno pracuję też triceps. Dzięki przyciąganiu hantla pracuję też najszerszy grzbietu, czyli plecy co jest bardzo ważne, ponieważ w warunkach domowych ćwiczeń na tą partię mięśniową jest zaledwie garstka. Im bardziej wyprostujemy nasz tułów tym mocnej będzie pracował nasz brzuch. A więc jak widzimy jest to ćwiczenie typowo złożone. 




Tutaj pompki żołnierskie w moim wykonaniu, a poniżej jeszcze krótki opis.



Opis ćwiczenia:
Zaczynamy od pozycji jak do zwykłej pompki z tym. że w dłoniach trzymamy hantle. Rozstaw rąk jak szerokość barków lub nieco szerzej w zależności od upodobań. Następnie robimy pompkę, lecz na koniec wykonujemy jeszcze dodatkowy ruch przyciągnięcia hantla do tułowia. To by była cała filozofia ćwiczenia. Oczywiście chcąc bardziej zaangażować do pracy plecy, po wykonaniu pompki, przyciąganie hantla wykonujemy obiema rękami. 

6 komentarzy:

  1. uwielbiam to ćwiczenie, choć nad pompkami dalej pracuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba przyznać, ćwiczenie wymagające;)

      Usuń
    2. Oj tak zgadzam się :) ale kilka zrobię :D

      Usuń
    3. Od kilku się zaczyna, później robi się z tego kilkanaście;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. ;p na start wersja na kolanach;)

      Usuń