2015/04/24

Przetrenowanie nie istnieje!


Spełnij jeden warunek, a przetrenowanie przestanie istnieć!



Trenowałem kiedyś z pewną osobą, początkujący znajomy, który chcąc nauczyć się dobrze wykonywać ćwiczenia, koniecznie chciał ćwiczyć ze mną tym samym planem treningowym. Oprócz tego jeszcze trzy razy w tygodniu biegał i to spore dystanse. Skończyło się tak, że po około trzech tygodniach się przetrenował. Nagły spadek siły i zmęczenie dało się we znaki. Ale po kilku dniach wszystko wróciło do normy i to byłby koniec tej historii. Podsumowując, nie polecam osobą początkującym zbyt dużego wysiłku na siłowni, ponieważ po prostu ich ciało nie jest jeszcze do tego przyzwyczajone. Optymalny czas po jakim można wrzucić te najwyższe obroty to około trzy miesiące regularnych ćwiczeń. 

Natomiast osoby ćwiczące od dłuższego czasu muszą spełnić tylko jeden warunek, aby przetrenowanie przestało istnieć! Tym warunkiem jest: odżywianie! Po pierwsze trzeba jeść zdrowo, a po drugie trzeba po prostu jeść, ponieważ zapotrzebowanie kaloryczne musi być spełnione. Gdy ten warunek zostanie realizowany, przetrenowanie stanie się jedynie wymówką.


Dla przykładu, tak wyglądały moje ostatnie dwa tygodnie treningowe:

Pn-Wolne, Wt-Klatka, Śr-Nogi, Czw-Barki, Pt-Triceps+Biceps, Sob-Plecy, Nd-wolne
Pn-Klatka, Wt-Nogi, Śr-Barki, Czw-Triceps+Biceps, Pt-Plecy, Sob(jutro) planuje zrobić przynajmniej 30 km na rowerze i trening ogólnorozwojowy na dworze, natomiast w Nd sam rower. A od poniedziałku kolejne pięć dni treningów siłowych!

Jak widać dość intensywnie, a przetrenowania jak nie było tak nie ma. Efekt, forma taka, a nie inna;)
przetrenowanie nie istnieje


Oczywiście wszystko co napisałem w tym wpisie, to moja opinia, która podpieram na swoich własnych doświadczeniach. Nie trzeba się ze mną zgadzać, ale w razie wątpliwości odsyłam co CF Fletcher'a!



7 komentarzy:

  1. forma wspaniała :)
    przetrenowanie to chyba też wynika z psychiki... jeśli kocha się, to co się robi, to rest day to męczarnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie. Pasja nie wymaga wymowek;)

      Usuń
  2. Forma wspaniała, ale fakt faktem jest, że nie można ćwiczyć codziennie :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam do prawdziwego treningu siłowego. Trzy razy w tygodniu przysiady i ciągi i zobaczymy. Ciężarowcy wykonuja przysiady 4 razy tygodniowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli potwierdzasz, ze przetrenowanie nie istnieje?;)

    OdpowiedzUsuń