2015/09/16

Mobilność, czyli jak być sprawnym fizycznie, cz.2 -ćwiczenia.


Mobilność, czyli jak być sprawnym fizycznie, chociaż w przybliżeniu tak jak baletnica? Skoro ćwiczymy mięśnie pod kątem ich rozrostu to i powinniśmy trenować je po kątem sprawności, a przy okazji zyskają nasze stawy i więzadła. 




Dzisiaj chciałbym przedstawić kilka podstawowych ćwiczeń na poprawienie naszej mobilności. Są to proste ćwiczenia i nie wymagają praktycznie żadnego sprzętu, oprócz zwykłej gumy treningowej. 


Ćw. 1
Wykonując je, z czasem starajmy się kolano nogi przylegającej do ściany przesuwać jak najbliżej niej. Zaś druga noga w stawie kolanowym powinna utrzymywać kąt prosty. Ćwiczenie to działa na nasze nogi od samych palców, aż po pośladki. Już po kilku sekundach czuć mocną prace powięzi szerokiej, pracują stawy skokowe, kolanowe i biodrowe.

mobilność:stawy skokowe, kolanowe i biodrowe


Ćw. 2
Siad japoński. Po pierwsze działa rozluźniająco na nasze stopy. A po drugie, staw kolanowy zwiększa swoją gibkość  Jest to bardzo ważne, ponieważ minimalizuję to ryzyko wystąpienia kontuzji, które w tym stawie są wyjątkowo nieprzyjemne. Jeśli chodzi o mięśnie, żadne inne ćwiczenie nie rozciągnie nam lepiej mięśni czworogłowych ud.

mobilność: siad japoński


Ćw. 3
Polega na napieraniu na ścianę stopą. Rozciągamy w ten sposób ścięgno Achillesa, które najczęściej ogranicza naszą prace podczas wykonywaniu przysiadów, poprzez odrywanie pięt od podłoża. 

mobliność: ścięgno Achillesa


Ćw. 4, 5, 6
Staw barkowy to wyjątkowo czułe i kontuzjogenne miejsce w naszym ciele. Poprzez trzy poniższe ćwiczenia zaatakujemy go pod różnymi kątami. Zwiększymy tym samym naszą mobilność w tym stawie w każdym zakresie jego ruchu. 

mobilność: staw barkowy

mobilność: staw barkowy

mobilność: staw barkowy


Sprawdź też dwa zestawy treningu ogólnorozwojowego z gumami:

14 komentarzy:

  1. ja czasami podkradam taśmy tacie i kombinuję z nimi :P
    próbowałeś kiedyś jako fitness model? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio na zajęciach z rozciągania mieliśmy taśmy i poczułam na sobie jak bardzo potrafią pomóc w treningu. Fajny zestaw rozciągający.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, tak samo to wygląda w treningu siłowym. Ogólnie taśmy dobre na wszystko! hehe;)

      Usuń
    2. tylko niestety śmierdzą ;(

      Usuń
    3. Faktycznie, trochę zalatuję gumą ;P;)

      Usuń
  3. a ja jeszcze nie korzystałam z tych taśm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozciągam się z taśmą. Takie ćwiczenia są bardzo przydatne i pozwalają wrócić po kontuzji do trenowania. Na pewno wykorzystam kilka ćwiczeń.

    Pozdrawiam, Asia z Rodzinka Biega :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam, szczególnie pierwsze :)

    OdpowiedzUsuń