2015/05/25

Prostowanie ramion z linką wyciągu górnego nachwytem i podchwytem.

Prostowanie ramion z linką wyciągu górnego

Prostowanie ramion z linką wyciągu górnego to ćwiczenie dobre  tak samo dla osób początkujących jak i dla zaawansowanych. Do tego możemy urozmaicać sobie trening zmieniając chwyty drążka co na pewno wpłynie pozytywnie na rozwój naszych tricepsów. 

Triceps Pushdown, czyli prostowanie ramion z linką wyciągu górnego to ćwiczenie typowo izolowane, czyli takie gdzie pracuję tylko jeden konkretny mięsień. Ćwiczenie to możemy wykonać na kilka różnych sposobów:
  • używając drążka prostego, przy którym stosujemy nachwyt,
  • używając drążka prostego, przy którym stosujemy podchwyt,
  • używając liny, w tej wersji nasz chwyt jest neutralny,
  • używając liny, bądź specjalnego uchwytu, przy którym wykonujemy ćwiczenie jednorącz. 
Dziś skupie się na dwóch pierwszych wersjach. Prostowa
nie ramion nachwytem to najpowszechniejsza odmiana tego ćwiczenia. Polecam ją osobą początkującym, które mają problemy z innymi bardziej złożonymi ćwiczeniami (np. równowaga przy wyciskaniu sztangi wąskim chwytem, lub wyciskaniu francuskim) w celu nabrania siły i wyczucia ciężaru.

Prostowanie ramion podchwytem, to już mniej popularna wersja, właściwie nie wiedzieć dlaczego. Możliwe, że przyczyną jest fakt, że przy prostowaniu ramion podchwytem, ciężar jaki jesteśmy w stanie dźwignąć jest o wiele mniejszy niż w wariancie nachwytem. Dzieje się tak ponieważ dużą prace bocznej głowy tricepsa (przy nachwycie) przenosimy na głowę przyśrodkową (przy podchwycie). I to jest właśnie główny powód, dla którego warto stosować to ćwiczenie. Osobiście bardzo polecam serie łączone tych dwóch ćwiczeń.

Sposób wykonania:
Prostowanie ramion z linką wyciągu górnego nachwytem i podchwytem.

Stajemy przed wyciągiem. Jedna noga wysunięta w przód, kolana lekko ugięte. Tułów minimalnie pochylony, plecy proste. Chwytamy drążek wyciągu górnego. po czym przyciągamy łokcie do ciała. W tej pozycji możemy zacząć wykonywać ćwiczenie polegające na prostowaniu ramion. Cały czas pamiętamy o tym, że ruch odbywa się tylko i wyłącznie w stawie łokciowym, ramiona pozostają nieruchome.

5 komentarzy:

  1. dobre cwiczenie polecam dla początkujących :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj nie lubię tego ćwiczenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie znowu jedno z ulubionych;p

      Usuń
  3. Bardzo fajne ćwiczenie również od niedawna robię!
    Pozdrawiam i zapraszam również do siebie: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń