2015/06/08

Uginanie ramion z hantlem w opadzie tułowia


Uginanie ramion w opadzie tułowia to jedno z głównych ćwiczeń, dzięki któremu Arnold zbudował potężne bicepsy. Jak wykonać to ćwiczenie i czy faktycznie jest takie dobre?

Uginanie ramion w opadzie tułowia to wyizolowana praca bicepsów, która skupia się na ich wysokości. Jest to ćwiczenie mało znane. Przez ostatnie lata moich treningów na palcach jednej ręki wymieniłbym osoby, które również ćwiczyły w ten sposób. I teraz nasuwa się pytanie. Czy to ćwiczenie jest warte uwagi? Oczywiście, że tak. Chociażby dlatego, że z powodzeniem stosował je Arnold. Swego czasu również regularnie ćwiczyłem w ten sposób i efekty faktycznie były dobre. W moim przypadku najbardziej efektywny zakres powtórzeń zaczynał się powyżej 15 ruchów i tak też polecam wykonywać to ćwiczenie.


Uginanie ramion z hantlem w opadzie tułowia Sposób wykonania:

Uginanie ramion w opadzie tułowia wykonujemy jednorącz. Zaczynamy od przyjęcia odpowiedniej pozycji. A więc stajemy w lekkim rozkroku. Pochylamy tułów tak nisko, aby łokieć znalazł się na wysokości kolana. Jednocześnie uginamy nogi tak mocno, aż nasze plecy samoistnie się wyprostują. Będąc w tej pozycji chwytamy w dłoń hantla. Ręka luźno zwisa. Po czym zaczynamy wykonywać ćwiczenie poprzez uginanie ramienia. Przedramię przez cały ruch ustawione równolegle do tułowia. Na koniec jeszcze tylko jedna ważna uwaga. W trakcie uginania ramienia, łokieć naturalnie będzie cofać się w tył. Naszym zadanie jest pilnowanie, aby się tak nie działo. Ramię ma być nieruchome. W związku z tym polecam wykonywać to ćwiczenie przed lustrem, aby łatwo dostrzec i skorygować ewentualny błąd.

















4 komentarze:

  1. jejku, to ćwiczenie akurat uwielbiam! :D mam wrażenie, że bicepsy się wręcz pompują od razu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) dokładnie, aż skórę rozrywa ;D

      Usuń
    2. Dołączam się do uwielbienia! Też bardzo często to stosuję :D

      Usuń
    3. okazuję się, że jednak nie takie zapomniane to ćwiczenie;)

      Usuń