2016/03/14

Roller, ćwiczenia na mięśnie dwugłowe i czworogłowe ud.

Roller, ćwiczenia na mięśnie dwugłowe i czworogłowe ud.


Roller, ostatnio bardzo popularny przyrząd, w którego warto zainwestować, aby mieć go zawsze pod ręka u siebie w domu. Prócz ciężkich treningów, dostarczmy naszym mięśniom również trochę "relaksu".

Roller, inaczej wałek rehabilitacyjny, jak kto woli to bardzo fajny przyrząd, który pomoże nam nieco rozluźnić mięśnie w domowych warunkach. Dziś chciałbym pokazać wam dwa ćwiczenia na mięśnie, do których rollery używane są najczęściej, ale to za chwile.


Jaki roller wybrać i ile to kosztuje?

Wałki rehabilitacyjne podzieliłbym na dwa rodzaje, gładkie i ząbkowane. Te pierwsze oczywiście są łagodniejsze dla naszych pospinanych mięśni i polecałbym je raczej osobom ciężko znoszącym ból, który chcąc nie chcąc na pewno się pojawi. Rollery ząbkowane, to już ciekawsza szkoła jazdy, aczkolwiek nie są aż takie straszne i idzie się do nich przyzwyczaić. Polecałbym je osobom, ciężko trenującym i słabiej rozciągniętym.

Ja swój roller kupiłem w TK Maxxie, kosztował chyba 70 zł, (jego oryginalna cena to 179 zł). Identyczny wałek, przynajmniej z wyglądu znalazłem na Ceneo, cena 65 zł, a więc nie dużo. Wałki gładkie są nieco dłuższe i na pewno wygodniejsze. Dobrej jakości i firmy (taki jak na zdjęciu głównym) na Ceneo można kupić za 99 zł.  

Studio efitek



Jeśli chodzi o ćwiczenia, to dziś chciałbym pokazać wam jak wałkować mięśnie z grupy kulczowo-goleniowej, m.in. dwugłowe i czworogłowe ud. Te pierwsze szczególnie narażone są na przykurcze, więc jeśli nie chodzimy do masażysty, to warto chociaż od czasu do czasu pobawić się z rollerem. 

Na filmiku pokazane wersje na jedną nogę.




2 komentarze:

  1. Bardzo fajny ten roler:) I musze nad nim pomyśleć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz polecam zrobić coś dobrego dla mięśni ;)

      Usuń